Subject: Re: Võrdõigusvoliniku liitmine Õiguskantsleri kantseleiga
From: "Liisa Pakosta - JUSTDIGI" <[email-masked]>
To: "Christian Veske - VOLINIK" <[email-masked]>, "Erkki Keldo - MKM" <[email-masked]>,Ülle Madise - OKK <[email-masked]>, "Margus Tsahkna" <[email-masked]>, "info - MKM" <[email-masked]>, "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>
Date: Fri, 27 Jun 2025 13:30:44 +0300

Tere!

Suur tänu kirja eest.

11. juunil ERR portaalis avaldatud loos, mille kohta te küsite, et te pole
täiendavat infot saanud, on sulaselgesti kirjas, et kunagi ammu, kui ma
töötasin volinikuna, pooldasin mõtet voliniku kantselei ja õiguskantsleri
kantselei ühendamisest. Väga selgelt on loos ka rõhutatud, et praegune
valitsus ei ole seda teemat arutanud ja kuna pole arutanud, siis mõistagi
pole ka mingit seisukohta kujundanud.

Loos on toodud välja ka põhjused, miks ma sellist ühendamist volinikuna
töötades pidasin mõistlikuks. Eeskätt pidasin oluliseks seda, et õigusabi
saamine oleks abivajajatele lihtne ja mitteväntsutav. See ei ole hea
riigikorraldus, kus ühte ja sedasama ülesannet kodanike teenindamisel
täidavad kaks erinevat riigiasutust ning aeg-ajalt tuleb inimesi saata
voliniku juurest õiguskantsleri juurde. Oma murega pöörduv inimene peaks
saama riigilt abi selgelt ja kohe. Arvestades paljude pöördumiste äärmist
delikaatsust, ei ole õige praktika saata pöördumine lihtsalt teise
ametiasutusse edasi. Seega kogesid inimesed, kes tegelikult oleks vajanud
riigilt kiiret, kohest ja ökonoomset abi, hoopis riigikorralduslikust
dubleerimisest tingitud segadust. Eraldi pingutust nõudis ka inimestele
selgitamine, miks kaks asutust ei saa samaaegselt menetleda sama asja.

Sellele murekohale, et tegemist on kahe ühesuguse funktsiooniga
riigiasutusega, millel on inimestel raske vahet teha, on palju tähelepanu
juhitud.

Seega, kuna loos on selgelt kirjas, et tegemist on minu ammuse voliniku
töö aegse mõttega, mida valitsus ei ole arutanud ega selles osas ka mitte
mingit seisukohta kujundanud, jääb arusaamatuks, et missugust
lisainformatsiooni oleks pidanud valitsus teile andma pärast ühe inimese
isiklike noorusmälestuste meenutamist.

Kinnitan, et praeguse seisuga ei ole valminud ka mitte ühtegi eelnõud, mis
voliniku kantselei tööd kuidagi puudutaks. Samuti ei ole sellel teemal
endiselt toimunud arutelusid.

Lugupidamisega

Liisa-Ly Pakosta
Justiits- ja digiminister
Justiits- ja Digiministeerium

From: Christian Veske - VOLINIK <[email-masked]>
Sent: Wednesday, June 25, 2025 5:17 PM
To: Liisa-Ly Pakosta <[email-masked]>; Erkki Keldo - MKM
<[email-masked]>
Cc: Ülle Madise - OKK <[email-masked]>; info - MKM
<[email-masked]>; Justiits- ja Digiministeerium <[email-masked]>;
[email-masked]
Subject: Võrdõigusvoliniku liitmine Õiguskantsleri kantseleiga

Lugupeetud minister Pakosta

Lugupeetud minister Keldo

Kirjutan Teile seoses Eesti Rahvusringhäälingus avaldatud mõttega viia
võrdõigusvoliniku kantselei Õiguskantsleri kantselei koosseisu. Artikkel
avaldati 11 juunil. Praeguse seisuga ei ole ma antud asjas
lisainformatsiooni saanud.

Palun, et annaksite teada, milline on Vabariigi Valitsuse plaan seoses
võrdõigusvoliniku institutsiooniga.

Ametlik kiri lisatud.

Lugupidamisega

Christian Veske
Soolise võrdõiguslikkuse ja võrdse kohtlemise volinik

Mob: 53525002
[email-masked] <mailto:[email-masked]>

  _____

 <https://www.volinik.ee/> www.volinik.ee |
<https://www.facebook.com/Vordsetevoimalustevolinik> Facebook |
<https://www.instagram.com/vordoigusvolinik> Instagram |
<https://www.linkedin.com/company/võrdõigusvolinik> LinkedIn

See e-kiri on mõeldud vaid adressaadile ametialaseks kasutamiseks. Kui te
pole e-kirja adressaat, siis ei tohi te kirjas olevat teavet ilma loata
mingil viisil kasutada. Kui olete saanud kirja eksituse tõttu, palun
teavitage sellest kohe e-kirja saatjat ja kustutage e-kiri koos kõikide
lisadega.